Mégsem küldik Le Mans-ba az Aston Martin Valkyrie-t
Az Aston Martin terveiben már az új tulajdonosok érkezése kapcsán is jelentős változások mentek végbe, és most itt az újabb: feladják a Valkyrie versenyeztetésének tervét.
Erről Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója adott ki közleményt, és arra hivatkozik, hogy a nagyon megváltozott a helyzet, amióta a terv megszületett. „Az Aston Martin törekvése, hogy abszolút győzelmet arasson Le Mans-ban, változatlan, de olyan változások mentek végbe tavaly óta, amelyekre nem számíthattunk. Abban a hitben ígértük meg, hogy a Valkyrie-t elindítjuk Le Mans-ban, illetve a WEC sorozatban, hogy hasonló kaliberű autókkal és hasonló méretű gyártókkal áll majd szemben. Ám a helyzet változott, így indokolt, hogy megálljunk, és újragondoljuk a helyzetünket.” - mondta Palmer.
Ezzel egyértelműen arra utalt, hogy kevés esélyük lenne a Toyota GR Super Sport versenyautójával szemben. Ugyanakkor az egész indoklás sántítani látszik: a Toyota részvételéről régóta tudni lehetett, az Aston Martin viszont csak az új tulajdonosok érkezése után hátrált meg.
Palmer közleményében az is szerepel, hogy az Aston Martin versenytevékenységét a jövőben a Formula 1 irányában fejlesztik tovább: ahogy korábban hallani lehetett, az új tulajdonos és elnök, Lawrence Stroll F1-es csapata, a Racing Point viselheti a gyári színeket. Ennek fényében logikus lenne, ha a Red Bull Racing-gel kialakított együttműködést szép lassan elkezdené lebontani az Aston Martin – egyes értelmezések szerint a Valkyrie versenyeztetésére vonatkozó tervek visszavonása is ennek a folyamatnak a része.
Nyilván az sem véletlen, hogy a bejelentést pont akkorra időzítették, amikor a Red Bull Racing két pilótája, Max Verstappen és Alexander Albon kipróbálhatta a Valkyrie prototípusait. Ezzel párhuzamosan azt is jelezték, hogy már 2020 második felében elkezdődhet az utcai változat gyártása, és 2021 elején a versenyzésre szánt AMR Pro kivitel 25 példányos sorozatát is elkezdik szállítani.
Az Aston Martin döntésével egyébként Le Mans-ban ismét egyetlen cég, a Toyota maradt a csúcskategóriában, legalábbis az idei évben: 2021-re elvileg elkészül a Scuderia Glickenhaus hypercar kategóriás gépe, 2022-re pedig a Peugeot-é, már ha közben nem változnak meg gyökeresen a szabályok.