A Yenko Super Camaro igazi ritkaság az izomautók között: összesen három évben készült, néhány száz példányban, de a Camarót a leggyorsabb utcai autók egyikévé tette. Ezt a legendát idézi fel az SVE nevű tuningcég egy igen korlátozott példányszámú modellel.
Don Yenko, aki autóversenyzőből lett Chevrolet kereskedő 1967 és 1969 között épített néhány Camarót a Corvette 7 literes V8-as motorjával, megkerülte a General Motorsnak azt a belső rendelkezését, amely a full size, azaz a legnagyobb méretű személyautókon kívül 6,6 literben maximalizálta a motor méretét. Yenko azt használta ki, hogy a GM alkatrészrendelő rendszeréből beszerezhette a 7 literes motort és a nagyobb teljesítményhez illeszkedő többi, nagy teherbírású alkatrészt, amelyeket aztán a kereskedés szervizében építettek az eredetileg kisebb motorral érkező Camarókba.
Yenko így állított elő néhány száz olyan, kb. 450 lóerős Camarót, amelyek teljesítményben és dinamikában is állták a versenyt a legerősebb Ford Mustang, Dodge Charger és Challenger, illetve Plymouth Barracuda változatokkal. Nem csoda, hogy ezek mára keresett ritkasággá váltak – és most ezt a legendát szeretné kihasználni a Special Vehicles Engineering nevű cég.
A New Yersey-ben működő vállalkozás a GM small block V8, pontosabban a 6,2 literes LT1-es egy átdolgozott, 6,8 literes változatát használja – ezt korábban szerelték már Yenko márkajelzéssel ellátott Corvette-ekbe is – amelyre a korábbinál is nagyobb kompresszor kerül, így a teljesítmény 1000 lóerőre nőtt. Ezzel hasonlóan lóg ki az új Yenko Camaro a mai, jellemzően 700-750 lóerő körüli teljesítményű izomautók közül, mint 1967-es elődje az akkori mezőnyből.
A tízfokozatú automata váltóval, hatdugattyús Brembo fékekkel és GM Magnetic Ride futóművel felszerelt Yenko SC Camaróból mindössze 25 példányt terveznek előállítani, viszont úgy tudjuk, ezeket a Chevrolet kereskedésekben lehet majd megrendelni, így valószínűleg garanciából is a gyári vonatkozik majd rájuk.