Leleplezték az új Volkswagen Caddyt
Nem csak a Volkswagen számára jelent előrelépést a Caddy leváltása, de a vásárlók is nyerhetnek rajta. Az adatok alapján tágasabb és hatékonyabb lesz az új változat.
Korábban már láthattuk az új haszonjármű néhány kiszivárgott fotóját, viszont a VW időközben megtartotta a típus bemutatóját, így most már konkrét adatok is rendelkezésre állnak az újdonságról. Az átdolgozott formáról például kiderült, hogy nem csak látszatra simább vonalú, de a légellenállásán is sikerült csökkenteni: a korábbi 0,33-ról 0,3-ra csökkent a formatényező.
Az új Caddy ezzel párhuzamosan hosszabb és szélesebb, de alacsonyabb lett: a rövid változat 4,501 méter hosszú, ami 9,3 centi növekedést jelent, a magassága 1,797 méter (-2,5 centi), a szélessége pedig 1,855 méter (+6,2 centi) lett. Emellett hosszabb a tengelytávja is, a 2,755 méter 7,3 centi növekedést jelent, és a raktere is szélesebb lett: a legszélesebb pontján 5 centivel, a kerékdobok között 6 centivel, a hátsó ajtónál 5,1 centivel. Ez azt jelenti, hogy a szabvány euroraklap már széltében is befér, nem csak hosszában. A nagyobbik változat, a Caddy Maxi 4,85 méter hosszú lesz, 2,97 méteres tengelytávval és 2,15 méteres raktér-hosszal, így ebbe már két raklap is befér.
Az MQB padlólemezre való áttérés egyik előnye, hogy a nyolcas Golf új megoldásai - a legtöbb kényelmi és biztonsági rendszer - egy az egyben átkerülhettek a Caddy-be. A motorválaszték is hasonló, bár itt egyelőre nem kínálnak hibrid hajtást. Az új kétliteres dízelek adják a választék nagyját: 75, 102 és 122 lóerős változatok érkeznek, alapértelmezésben kézi váltóval és fronthajtással, bár a legerősebb TDI motorhoz összkerékhajtás és dupla kuplungos automata váltó is kapható lesz. Ezek a dízelmotorok is kétlépcsős redukciós katalizátorral csökkentik a nitrogén-oxid-kibocsátást, amely a gyáriak szerint így mindig messze a határértékek alatt maradhat.
Az új Caddy emellett 1,5 literes turbós Otto-motorral is kapható lesz, méghozzá kétfélével. A benzines változat 116 lóerős lesz, míg a TGI jelzésű, sűrített földgáz (CNG) hajtású kivitel 130 lóerős lesz.
A Volkswagen a Caddy hátsó futóművét is korszerűbbre cseréli. Bár megtartották a merev tengelyes kialakítást hosszanti vezetőkarokkal és Panhard-rudas kitámasztással, a korábbi laprugókat tekercsrugók váltják, és azt mondják, úgy alakították ki az alkatrészeket, hogy később alternatív hajtás beépítését is lehetővé tegyék. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy az új hátsó felfüggesztés lehetővé teszi elektromos hátsókerék-hajtás beépítését is.
Árakat egyelőre nem mondtak, és úgy néz ki, a gyártás beindítására is várni kell, így az első példányok az új Caddyből csak 2020 negyedik negyedévére várhatók.