Két durva versenyautót is bemutatott a Cupra
A Cupra márka népszerűsítésének egyik alappillére lesz a versenysport. Így az új Leon alapjaira rögtön két versenyautó is épül: a hagyományos, TCR szabályok szerint épített Cupra Leon Competition, illetve a Pure ETCR-be szánt Cupra e-Racer.
Az előbbiben - ez a bronz-kék fényezésű gép - nincs semmi meglepő: a kétliteres TSI motor 340 lóerős és 410 Nm csúcsnyomatékú változata hajtja, amelyhez Hewland hatfokozatú szekvenciális versenyváltó csatlakozik. Így a látványosan kiszélesített, állítható futóműves, bukócsővel felszerelt autó úgy 4,5 másodperc alatt gyorsulhat százra, a végsebessége pedig 260 km/h körül van. Ezzel, a TCR-ben jellemző Balance of Power körök lefutása után, nyilván hasonlóan versenyképes technika lesz belőle, mint a még Seat néven futtatott elődjéből.
Míg a Competition még az idén rajthoz állhat, az e-Racer egyelőre inkább fejlesztési prototípusnak tekinthető, hiszen a Pure ETCR sorozat csak 2021-től indul, addig legfeljebb néhány demonstrációs megjelenés várható. Ebbe a szabvány hajtáslánc kerül, a Williams-féle 65 kWh-s akkumulátor és 680 lóerő teljesítményű villanymotoros hajtás. Hogy ez hány motorral jön össze, és azok mely kerekeket hajtják, azt egyelőre nem részletezték, mindenesetre a Cupra Leon formájú gép a gyáriak szerint 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, és 270 km/h a végsebessége.
Bár a Volkswagen sportrészlege már bejelentette, hogy távol marad a motorsport nem elektromos kategóriáitól, a Cupránál, amely a Seat versenytevékenységét veszi át, láthatóan nem gondolkodnak ennyire radikálisan. Így a VW csoport egy darabig még biztosan jelen lesz a hagyományos túrakocsi-versenyek világában, ha nem is minden márkájával.