Nagyot zöldít a termelésén otthonában a Volkswagen. Az erősen szénfüggő német ipar nagy szereplőjétől példás a húzás: leszerelik a wolfsburgi üzemüket ellátó szénerőművet és valamivel légkör-barátabb módszerrel látják majd el energiával a termelést.
A dízelbotrány óta a Volkswagen sokat tesz azért, hogy az egészséggyilkos csaló bélyegét lemossa magáról. Tudják, hogy mélyen rájuk égett, ezért mondják el annyira hangosan ahol és amikor csak lehet, hogy náluk a villanyautózásé a jövő és ezért zöldítik a termelésüket is az ipari átlagnál messze gyorsabban. Győrben például Európa legnagyobb tetőre telepített napelemparkja készül, Wolfsburgban, a VW szülővárosában pedig hamarosan lekapcsolják az óriási gyárvárost ellátó szénerőművet.
A VW igazgatója, Herbert Diess írta meg nemrég, hogy a wolfsburgi termelést biztosító szénerőművet két gázturbinával váltják ki hamarosan. Ugyan a gáz égetése sem egy életbarát megoldás, de a szénnél mindenképp jobb: a VW-nél úgy számolnak, a cserével 60 százalékkal csökken majd Wolfsburg energiaellátásának széndioxid-lábnyoma. Ez a különbözet Diess szerint nagyjából akkora hatással bír környezetterhelésben, mintha 870 ezer átlagos kibocsátású autó eltűnne az utakról.
Bár a németországi széndioxid-kibocsátás tavaly jelentősen csökkent, még mindig óriási, leginkább azért, mert az ország energiaéhes nehézipara erősen támaszkodik a szénerőművekre. Van ugyan egy 2038-as céldátum ezek bezárására, de ez minden témában anyagilag nem érintett szakértő szerint túl távoli, és ez a lassú kivezetés nagyban rontja a párizsi éghajlatvédelmi egyezményben megcélzott 1,5 fokos határ teljesítésének esélyét.
Diess a cseréhez még hozzátette, hogy már több jelentkező volt, aki megvenné tőlük a leszerelt erőművet, de nem adják. Nem sok értelme lenne az egésznek, ha a Wolfsburgban nyugdíjazott rendszer később a bolygó más részén szennyezne tovább.