Most először látunk olyan Polestar autót, igaz, ha csak tanulmányautóként is, amely nem egy korábbi Volvo terv átdolgozásából született. A Precept tanulmány új formanyelvet hoz, az arányai és jellege miatt mégsem neveznénk eredetinek.
Nehéz megérteni, hogy miért próbálják egyes gyártók a saját pályáján kihívni a Teslát, de a Polestar is ugyanazt csinálja, amit az Auditól és a Porschétól már láttunk: készítettek egy alternatív Tesla Model S-t. A Precept tanulmányautó profilból legalábbis ugyanazt a hosszú utasterű, rövid orrú, kupétetős négyajtós formát ismétli meg, amelyet a Tesla a Model S prototípus 2009-es bemutatása óta alkalmaz. Ez pedig zárójelbe teszi azt a tényt, hogy a Polestar ezzel az autóval épp elszakad a Volvo terveitől és egyen-stílusától.
Pedig a részletek érdekesek: a tervezők határozott, kemény ívekkel választották el a karosszéria felületeit, amelyek hol hajlítottabbak, hol közel síkfelületek. Hátul az élesen megtört piros LED-csík szögletessége uralja a látványt, ami még a svéd gyökerekre emlékeztet, szemből viszont a hűtőrács elhagyásával nem maradt sok az egykori Volvo-karakterből.
Belül is eléggé Tesla-nyúlás jellege van az autónak a minimalista kialakítással és az álló, 15 hüvelykes központi kijelzővel, ami szintén a Model S megoldását idézi.
Ennek fényében talán félreérthető is, amit a Polestar-t vezető Thomas Ingenalth mondott a tanulmány kapcsán. „A Percept egy deklaráció, a víziónk arról, ami szerintünk a márkát fontossá teszi. Ez az autó válasz azokra a kihívásokra, amelyek az iparág, és a társadalmunk előtt állnak.” - nyilatkozta a vezérigazgató.
Egyelőre kevés részletet közöltek a Precept-ről, de azt tudjuk, hogy elég hosszú, 3,1 méteres tengelytávja van, a belső tér kárpitozása legalább részben újrahasznosított PET palackokból készült, és külső tükrök helyett kamerákat használnak rajta.