A Mercedes nem csinál titkot belőle, hogy benzines autóiból alakít ki elektromos változatokat. Ezt csinálták a GLC, és elektromos megfelelője, az EQC esetében, és most ugyanerre készülnek kisebb méretben is.
Ezt egyértelműen alátámasztják a legújabb gyári képek, amelyek az EQA hidegtűrési tesztjei során készültek az északi sarkkörön túl. Az alaposan lefóliázott autón felismerhetők a GLA vonásai, ahogy az is, hogy az orr-rész hol más: az elektromos hajtás miatt nyugodtan lefalazhatták a hűtőrácsot.
Bár a korábbi EQA tanulmányautó még az A oszyályra emlékeztetett, nem végetlen, hogy a szériagyártáshoz inkább a GLA-t választották: a magasabb építésű modell esetében több hely marad a padlóba, illetve alá beépített akkucsomagnak. Valószínű egyébként, hogy az akkumulátor miatt csökkenő hasmagasság mellett lesznek feltűnő vizuális eltérések is, ahogy a GLC és az EQC között is akadnak, de ezek a fóliázástól még nemigen látszanak.
Az EQA villanyautó világpremierje állítólag csak az év végére várható – novemberi bemutatóról hallani – a gyártás pedig a franciaországi Hambachban zajlik majd, a jelenlegi Smart üzemben, amelyet félmilliárd euróért építtet át a Mercedes az új termék megvalósításához.
Az új elektromos modell állítólag többféle kivitelben készül majd: 150, 200 és 250 kW, azaz 204, 272 és 340 lóerős változatokról hallani, 60 és 110 kWh közti méretű akkucsomagokkal, ami azt jelenti, hogy menetdinamikában, hatótávban és árfekvésben is jelentős eltérés lehet az egyes változatok között.