Zavarba ejtő a Renault állítása, amely szerint megújul a Talisman külső megjelenése: nagyítóval is nehéz megtalálni az eltéréseket az eddig forgalmazott változathoz képest.
Elegendő kitartással persze megtalálhatók az új részletek – ilyen az első lökhárító felfelé kibővített ködlámpa-fészke, vagy a hátsó lámpákba belehúzott krómcsík – de ennyi változtatás tényleg nemigen érdemelne említést. Lényegesebb, hogy több területen is igyekeztek korszerűsíteni a Passat francia riválisát. Így itt is megjelenik a műszerfalat kiváltó 10,2 hüvelykes kijelző, amelyhez hasonlót mostanában mutat be szinte minden nagyobb autógyártó.
Emellett új még a Highway & Traffic Jam Companion nevű eszköz is, amely lényegében egy egyszerű, 2-es szintű önvezető rendszer. Ez sávkövetést és a követési távolság, illetve a sebesség tartását valósítja meg a sofőr beavatkozása nélkül, 0 és 160 km/h között, bár komplikáltabb helyzetekkel valószínűleg ez sem képes megbirkózni, így mindenképp érdemes az útra figyelni a működtetése közben is.
Csak a Talisman esetében jelent újdonságot a más Renault és Dacia modellekből már ismert 1,33 literes négyhengeres turbómotor 160 lóerős változata, amely hétfokozatú dupla kuplungos automata váltóval lesz elérhető.
Minimum kétséges, hogy ezek a nehezen észlelhető változások elegendőek lesznek az eladások újbóli fellendítésére. A Talisman első teljes évében, 2016-ban sem tűnt a piacot megrendítő modellnek 34 ezer eladott példánnyal. Ám azóta is folyamatosan gyengülnek az eredményei. Tavaly 16 ezret adtak el belőle, ami annak fényében különösen érdekes adat, hogy a műszakilag azonos testvérmodellből, a Samsung SM6-ból csaknem darabra ugyanennyi fogyott a jóval kisebb dél-koreai piacon.