Úgy látszik, a Citroën mégis úgy döntött, megvalósítja az Ami One tanulmány alapötletét, de ahhoz, hogy elfogadható áron kínálhassák a kétszemélyes járművet, alaposan leegyszerűsítették.
Ami az eredeti elképzelésből megmaradt, az a méret és a jármű jellege: a széria Ami is mopedautó, amihez Franciaországban nem kell jogosítvány, elég, ha valaki elmúlt 14 éves, és az EU több más országában is ugyanígy vezethető 16 éves kortól. A kategória előírásai szerint a végsebessége 45 km/h, így nem okoz akkora gondot a célszerű, doboz-jellegű, aerodinamikailag nem épp kedvező karosszériaforma sem, ami gyorsabb haladásnál intenzívebben fogyasztaná a töltést az 5,5 kWh-s akkumulátorból. A Citroën 70 km-es hatótávot és három órás töltési időt ígér, ami a megcélzott felhasználási területet nézve elfogadhatónak tűnik.
A 2,41 méter hosszú, kétszemélyes kabint ugyanis városba szánják, és ott sem feltétlenül a hagyományos magántulajdonú autónak. Meg is lehet vásárolni 6000 euróért, és nem csak a Citroën kereskedők, de Franciaországban a Fnac és Darty áruházak is kínálják majd. Tartós bérletre is kínálják majd 2644 euró letét és 19,99 euró havi díj befizetésével. Emellett a Free2Move nevű autómegosztó szolgáltatásban is felbukkan majd 26 eurocentért percenként. Maga a beszerzés egyébként nagyrészt interneten zajlik, a kereskedés vagy az áruház csak átvételi pontként szolgál majd.
A végleges járművet meglepő mértékben leegyszerűsítették a tanulmányhoz képest. A belső tér nagyrészt burkolatlan fekete műanyagból készült, és az egyetlen színben elérhető, anyagában színezett külső burkolat is azt sejteti, hogy fontos szempont volt a tervezők számára az olcsó gyárthatóság és az egyszerű tisztíthatóság. Az olyan, alighanem túl költséges részletek is eltűntek, mint a jellegzetes Y-forma LED-csíkok az autó orrán, helyette egyszerű kerek fényszórókat kapott a szériamodell. Az ablakok sem a megszokott módon nyithatók, a Citroën 2CV megoldásához hasonlóan az alsó felük hajtható felfelé. Szintén a költségekhez van köze, hogy a baloldali ajtó zsanérjai hátra, a jobboldalié előre kerültek: így használhatták ugyanazt az ajtót mindkét oldalon.
Természetesen igyekeztek meghagyni némi teret a jármű testre szabásának, így a dísztárcsák, oldal-matricák és belső téri kiegészítők négyféle színben lesznek rendelhetők, de az Ami elsősorban az egyszerű, olcsó közlekedésről, és nem az önkifejezésről szól. Franciaországban március végétől lehet majd leadni a rendeléseket, és júniusra érkeznek meg az első autók majdani tulajdonosaikhoz. Valamivel később Spanyolországban, Olaszországban, Belgiumban, Portugáliában és Németországban is elkezdik a piaci bevezetést. Egyelőre nem tudni, hogy másutt mikor bukkanhat fel a legkisebb Citroën négykerekű, de átszámítva alig több, mint 2 millió forintos vételárával egyelőre a legolcsóbb villanyautózási lehetőségnek tűnik, ami Európában szélesebb körben elérhetővé válhat.