Úgy fél évet csúszik a kínai villanyautó európai bevezetése

2020.02.28. 10:11

Jelenleg úgy néz ki, hogy talán a nyár végén el tudják kezdeni az Aiways U5 európai piaci bevezetését, pedig a tavalyi tervekben még április szerepelt. Ám a koronavírus-járvány miatt lassan a teljes kínai autóipar leállni látszik, így ebből a tervből már biztosan nem lesz semmi.

A márka ettől függetlenül már szervezi az európai hálózatát. Elsősorban internetes értékesítést terveznek, amihez kevesebb kereskedésre van szükség. Ugyanakkor a típus terjesztésére és népszerűsítésére szerződést kötöttek a német Euronics áruházlánccal, amely Németországban vállalta az első szériamodell, az U5 forgalmazásának feladatát.

Az Aiways elsősorban lízingben tervezi értékesíteni elektromos autóit: bár a cég szerint később szóba jöhet akár egyfajta előfizetéses konstrukció, vagy a hagyományos autóeladás is, egyelőre arra készülnek, hogy a többség meghatározott időtartamra bérli majd az autóikat.

Saját szervizhálózatot egyelőre nem tervez létrehozni a cég – az U5 elvileg kifejezetten igénytelen gép, 100 ezer kilométeres szervizperiódussal – így Németországban a független ATU szervizhálózattal szerződtek le az autók karbantartására.

A jelenlegi tervek szerint augusztusban kezdik a márka bevezetését, egyelőre hat nagyobb európai piacon: Dániában, Franciaországban, Németországban, Hollandiában, Norvégiában és Svájcban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.