Egy negyvenéves, sikertelen projekt juthat el hamarosan a céljáig, hála a Classic Motor Cars (CMC) csapatának. Évtizedek óta lóg az Aston Martin feje felett, hogy anno nem lett meg a 200 mérföld/óra a Bulldognak, de most örülhetnek a britek, mert a CMC-nél talpra állítják az egyetlen létező példányt és rámennek a régen becélzott sebességhatárra.
![](https://kep.index.hu/1/0/3184/31849/318497/31849759_3d0834035454eb25ca4e8c27c5002f59_wm.jpg)
Manapság, amikor a Bugatti-Hennessey-Koenigsegg-trió jó esetben egy kísérletre van az 500 km/h-s határtól, nem tűnik nagy dobásnak egy 322-vel (200 mérföld/óra) száguldani képes sportautó. A hetvenes években viszont még nagyon máshol járt a műfaj, az Aston Martin pedig akkoriban azt találta ki, hogy egy Bulldog nevű lapos célgéppel mutatja meg, hogy ott a helye a kor legnagyobb sportautó-gyártói között. A William Towns által tervezett Bulldog egy 5,3 literes V8-ast kapott, ami két turbóval együtt kábé 700 lóerőt tudott. A mindössze 109 centi magas, külső tükrök nélküli lapos kasznival nem tűnt lehetetlennek a 200 mérföldes határ, de végül nem lett meg: 1980-ban 191 mérföld/óráig (307 km/h) gyorsultak vele egy brit tesztpályán, ez volt a legjobbja.
![](https://kep.index.hu/1/0/3184/31849/318497/31849761_4fc1646b05825a0a77be34802fcccb76_wm.jpg)
Bár az első kísérlet után úgy számolták, akár a 237 mérföldes tempó is meglehet a Bulldognak, az Aston új tulajdonosa megvonta a pénzt a kirakatprojekttől, így nem csak a becélzott 200-as határ nem lett meg az autónak, de a tervezett 15-20 darab sem készült el belőle soha. Mindössze azt az egyetlen első példányát gyártották le, amit aztán 1982-ben eladtak a Közel-Keletre. Onnan került vissza nemrég a britekhez, már kicsit átalakítva: idő közben került rá például külső tükör, a beltere pedig eredetileg sötét volt, nem ez a világos, de érthető módon az nem annyira jött be Közel-Keleten.
A CMC-nél úgy tervezik, másfél év alatt helyrerakják a Bulldogot, aztán rámennek vele a 200 mérföld/órára. Amennyire csak lehet, igyekeznek az eredeti állapotot visszaállítani, de azt mondják, egyes elemeket muszáj lesz modernebb anyagokból újragyártani, szigorúan megbízhatósági okokból.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)