A Genfi Autószalonra szánták, de mivel a rendezvény elmarad, a Renault legalább az interneten megmutatta legújabb tanulmányautóját, amely mindent tud, amit manapság egy autó általában, de ezen túl is van még egy különleges képessége.
A Morphoz lényegében teleszkópos: 40 centivel nyújtható vagy rövidíthető meg, attól függően, hogy a nagy belső tér, vagy a kisebb alapterület-e a fontosabb. Az ötlet megvalósítását állítólag a cég új villanyautó-padlólemeze teszi lehetővé. Ez a CMF-EV elnevezésű moduláris villanyautó-alap, amely lehetővé teszi az akkumulátor-kapacitás bővítését is szükség szerint.
A rövidebb City módban 4,4 méter hosszú és 2,73 méter tengelytávú a Morphoz. Ilyenkor 40 kWh-s akkumulátorral és 400 km-es elvi hatótávval bőven alkalmas mindennapos használatra. Ám hosszabb utazáshoz megnövelhető a hossza, és ezzel a helykínálata. Az első tetőoszlop alatt, illetve hátul van egy-egy teleszkópos rész, amelyekkel 4,8 méterre nő az autó hossza és 2,93 méterre a tengelytávja. Így lesz hely a Travel Extender nevű kiegészítő akkumulátor-csomagnak, amellyel 90 kWh-ra nő az össz-kapacitás, és 700 km-re az egy töltéssel megtehető távolság. Emellett a hátsó bővítéssel a csomagtartó mérete is megnövelhető.
A Renault tanulmánya ezen túl meglehetősen tipikus tanulmányautó, egymással szemben nyíló ajtókkal, forgatható, lebegő ülésekkel, 3-as szintű önvezető funkcióval és 5G mobilinternettel – csupa olyasmivel, ami vagy túl drága egy szériamodell számára, vagy ma még nemigen valósítható meg üzembiztosan. Maga a megnyújtható kialakítás is ilyesfajta érdekesség, viszont a CMF-EV platformra a nem túl távoli jövőben többféle modellt is épít majd a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség.