Tovább erősödött a Porsche 911 Turbo S

2020.03.03. 15:55

A 911-es család bevezetését most már hagyományosan a teljes modellciklusra húzza szét a Porsche, így mindig akad valami újdonság. 2020 tavaszára a 992-es legerősebb változatát, a Turbo S-t tartogatták, amely teljesítményben ismét látványos előrelépést hoz.

Pedig a műszaki paraméterei nem változtak látványosan: a motorja továbbra is hathengeres, két turbós bokszer a hátsó tengely mögött, csakhogy ez állítólag teljesen új fejlesztés, a Carrera háromliteres blokkjából alakították ki. A teljesítménye 70 lóerőt nőtt az elődjéhez képest, így most 650 lóerő és 800 Nm leadására képes. Így annak ellenére, hogy az új Turbo S 50 kilóval nehezebb az elődjénél, a dinamikai adatok tovább javultak: 2,7 másodperc alatt gyorsulhat az autó 100 km/h-ra, 8,9 másodperc alatt 200-ra, a végebességét pedig kerek 330 km/h-ra állították be.

Ilyen erőt a Porsche már csak állandó összkerék-hajtással és nyolcfokozatú dupla kuplungos automata váltóval kínál, de a jobb úttartás érdekében – és a hagyományoknak megfelelően – a futóművet és a karosszériát is átdolgozták. Az autó teljes szélessége így 2 centivel nőtt, az első tengely vonalában azonban még jelentősebb, 4,5 centis a szélesség-növekedés a kisebb teljesítményű 911-esekhez képest. Kerekekből is nagyobbat kap a Turbo S, mint az olcsóbb kivitelek: elöl 20-as felnikre szerelt 255/35-ös gumikat alkalmaznak rajta, míg hátra 21-es felnik és 315/30-as gumik kerülnek.

Egyértelműen ezt szánják a 911-es sorozat polgári csúcsmodelljének – az ár is ennek megfelelő, a kupé 216 ezer, a kabrió 229 ezer euró felett indul – de mindent persze így sem tartalmaz az alapár. Az aktív csillapítású, egy centis ültetést hozó sportfutómű például feláras, ahogy ércesebb hangú kipufogórendszer is rendelhető a típushoz.