Az új jelvény a Volkswagen nemrég bevezetett logójához hasonlóan a korábbi jelvény tovább egyszerűsített változata, de van egy apró probléma vele, ami miatt nem lenne egyszerű autókon használni. Így ott minden marad a régiben.
Az egyszerűsítés során már csak a négyfelé osztott kék-fehér kör maradt, a három betű és a fehér kör, a betűk alatti fekete mezőt is kioptimalizálták a jelvényből, ahogy a kék és fehér mezők közti szürke elválasztás is eltűnt. Ennél egyszerűbbé már tényleg csak a legfontosabb elemek elhagyásával tehetnék a BMW jelvényét, sőt, már ez a mostani megoldás sem használható mindenütt.
A fehér keret, a fehér betűk és az elhagyott fekete háttér miatt egy fehér autón például a egyszerűen beolvadna a nagy része. Egy helyett kétféle jelvényt gyártani – egyet a világos, egyet a sötét autókra – pedig nettó pénzkidobás lenne, amit a jelenlegi szűkös időkben aligha engedne meg magának a cég.
Alighanem ez indokolja, hogy az új jelvényt egyelőre autókra nem teszik, és a márkakereskedéseken sem cseréltetik le a jelvényeket, csak információs anyagok dekorációjaként találkozhatunk vele, és ott is fokozatosan vezetik be. A váltás állítólag 2021 május 31-éig zajlik le.
A BMW-nél még indoklást is farigcsáltak a váltáshoz, amely észérvekkel elég nehezen indokolható. A nagy céges bullshit-generátor szerint a digitalizáció kihívásaihoz és lehetőségeihez jobban igazodik, nyitottságot és a karakterességet sugároz, és jobban illik napjaink vizuális stílusához.