Alois Ruf évtizedek óta keresi a módját, hogy továbbfejlessze a Porsche 911-est, amelyből egykor a világ leggyorsabb utcai autóját is sikerült előállítania. Az SCR, amelyet korábban, prototípusként már láthattunk, egy újabb lépés a Hibátlan Porsche irányába.
Korábban inkább a motor áttervezésével, illetve kiváltásával próbálkoztak: a Ruf saját V8-as motort is tervezett, amely bemegy a 911-es farába a hathengeres bokszer helyére. Ám a szigorodó környezetvédelmi szabályozás miatt azt a projektet félretették, inkább úgy döntöttek, a karosszériát cserélik ki könnyebbre, úgy javítanak a dinamikán.
A végeredmény, az SCR olyan, mint egy 1980-as évek végi 911-es Porsche a 964-es generációból. A legnagyobb különbség az, hogy az önhordó karosszéria nem acéllemezekből épül, hanem karbonszálas műanyagból, de messze nem ez az egyetlen. A futómű például nyomórudas, akár a formula-versenygépekben, és a motor is olyasmi, amilyet egyre ritkábban látni: négyliteres szívó hathengeres, amely 510 lóerőt ad le 8270-es fordulatszám mellett, és 469 Nm maximális nyomatékot 5760-es fordulaton. Természetesen kézi váltó és hátsókerék-hajtás teszi teljessé a csomagot.
Az efféle szuperigényes múltidézésnek persze komoly ára van: 650 ezer euróért kínálják az utcai autókat, amelyekből összesen évi 15 példány készül.