Úgy néz ki, ezúttal a Jaguar tervezői sem rugaszkodtak el nagyon a bevált formától. Az új XJ akár hagyományos benzinmotoros típus is lehetne – nem kizárt, hogy terveztek olyan változatot is – legalábbis a motortér mérete alapján, de állítólag már csak az elektromos változatot fejlesztik.
A kémfotók alapján az új XJ talán még masszívabb jelenség, mint az elődje volt, ugyanakkor a jellegzetes ötajtós jellege megmaradt. Ránézésre olyan, mintha a kerekek is nagyobbak lennének, mint eddig a karosszéria pedig valahogy vállasabbnak, masszívabbnak hat, bár ez lehet az álcázás eredménye is.
A műszaki részletek egyelőre nem ismertek, bár a prototípuson nincs látható kipufogó, ami azt támasztja alá, hogy tényleg elektromos hajtást alkalmaznak benne. A pletykákban mindenesetre négy villanymotoros hajtás és 90 kWh-s akkumulátor szerepel – ez utóbbi simán lehet azonos az I-Pace-ben használt csomaggal. Emellett 470 km-es WLTP hatótávról hallani egy töltéssel, ami szintén nem lehetetlen, tekintve, hogy a kisebb, de aerodinamikailag kétségtelenül kedvezőtlenebb I-Pace is ennyit tud.
Az új Jaguar csúcsmodell már az idén megjelenhet, de szinte biztos, hogy 2021 első feléig piacra kerül. Ami a piaci lehetőségeit illeti, az új XJ még jobb helyzetben lehet, mint az I-Pace: a drága csúcsmodell árában még kevésbé lesz feltűnő az elektromos hajtás felára.