Megnyirbálná európai kereskedőhálózatát a Ford
A Ford évtizedek óta legfeljebb jelentéktelen nyereséggel, vagy jelentősebb veszteséggel működik Európában. Ezen igyekszik változtatni a helyi vezetőség azzal, hogy a kereskedőhálózat egy részével szerződést bont.
Pontos számokat egyelőre nem mondtak, de a pletykák szerint Nagy-Britanniában, ami jelenleg a Ford legnagyobb piaca Európában, 400-ból 180 kereskedést zárnak be. Ezt az arányt persze nem feltétlenül tartják más országokban, de nyilván igyekeznek megszabadulni a felesleges kapacitástól. „Jelentős költséget jelent az elosztóhálózat fenntartása, ami végül is a vételár része lesz, és a nyereséget csökkenti... Szeretnénk sokkal hatékonyabbá tenni a kereskedéseinket.” - mondta Stewart Rowley, a Ford of Europe elnöke, majd azt is hozzátette, változnak az idők, és már most kevesebb kereskedésre van szükség, mint a korábbi években.
Ez utóbbi megállapítás egyik oka, hogy a versenytársakhoz hasonlóan a Ford is kiépítette a maga internetes értékesítési csatornáit, így arra számítanak, hogy egyre több vevő jön majd ezen a csatornán. Számukra a kereskedés pedig legfeljebb átvevőhely és szerviz lesz, nem értékesítési pont. A kereskedőhálózatot igyekeznek a 30 perces elvnek megfelelően visszavágni, azaz azt mondják, a potenciális vásárlók 90%-a még mindig találhat egy Ford kereskedést fél órányi autózásra, legalábbis Nagy-Britanniában, viszont számos kereskedésből csak a szerviz maradhat meg.