A változatosság csökkentésével spórolna a BMW

2020.03.13. 12:18

A csökkenő nyereség és az emelkedő fejlesztési költségek miatt 2022-ig komoly költségcsökkentéseket ígér a BMW vezetése: a következő három évben 12 milliárd euró megtakarítást szeretnének elérni, elsősorban a hajtáslánc-változatok jelentős csökkentése révén.

A BMW részleteket egyelőre nem közölt, de valószínűleg további belsőégésű motorok és sebességváltók tűnnek majd el a kínálatból, azért, hogy a költségek csökkentése megalapozza az elektromos autók gyártására való átállás anyagi hátterét. Hivatalosan csak annyit tudni, hogy akár a jelenlegi hajtáslánc-változatok fele is eltűnhet, bár lassú folyamatról lesz szó, amely elsősorban 2022 után érezteti majd a hatását.

A német luxusautó-gyártónál az elmúlt években is látható volt egy ilyen törekvés. Ma már szinte kizárólag az 500 köbcentis hengerű motorcsalád tagjai kerülnek az autóikba – csak a legnagyobb V8-as és V12-es motorjaik kivételek – és a típusok többsége már csak a ZF-féle nyolcsebességes automata váltóval érhető el. A következő években igyekeznek megszabadulni minden, kevésbé népszerű hajtásváltozattól, és a gyártás egyszerűsítésével növelni a potenciális hasznot.

A cég pénzügyi eredményei romlottak 2019-ben, a nettó nyereség például a 28,9%-kal csökkent, de így is nagyjából 5 milliárd euró haszonnal működött a cég, ami autóipari mércével még mindig kiemelkedően jó eredmény, különösen ahhoz képest, hogy ez 2,52 millió autó eladásából jött össze.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.