Lassan de biztosan kipusztulnak a régi vágású terepjárók: a Mercedes is lecserélte a G osztályt, és a Land Rover is a régi Defendert. Az UAZ-nál viszont még mindig nyomják a vasat a régi 469-es szerszámaiba, csak a körítést igyekeztek korszerűsíteni.
Most például itt az Hunter Expedition nevű kivitel, az orrán hatalmas ráccsal, műanyag sárvédő-szélesítésekkel, BF Goodrich terepgumikkal, teljes tetőcsomagtartóval, narancssárga-feketére festve. Nem mondanánk, hogy nem látszanak az ősrégi alapok, ahogy belül is különös kontrasztot alkot a fém műszerfal és a korszerű anyagokból összeállított ülések, de úgy néz ki, az UAZ még mindig eladható Oroszországban.
Az autó orrába sokféle motort beépítettek már, most épp egy 2,6 literes négyhengeres kerül bele 126 lóerővel és 203 Nm csúcsnyomatékkal. Az adatok alapján nem egy idegbajos jószág, az biztos, viszont terepen nyilván jól jön a nyomatékos karakter. Váltóból ötfokozatút kínálnak hozzá, a hátsó differenciálmű pedig zárható kivitelű.
A 24 centis hasmagasságú gép valószínűleg továbbra is kiválóan helyt áll terepen, és még mindig olcsóbban megkapható, mint bármelyik nagy nemzetközi gyártó hasonló képességű terepjárója. Ez pedig valószínűleg elegendő hozzá, hogy némi korszerűsítés után akár még évtizedekig gyártásban maradjon a 49 éve kínált orosz csoda.