A Clio beelőzte a Golfot Európában
Most hónapokig ezek lesznek az utolsó autóeladási adatok, amelyekre még nem nyomta rá a bélyegét teljesen a koronavírus elleni védekezés bénító hatása.
A járványról szóló hírek persze már hozzájárulhattak, hogy a tavalyi februárihoz képest 7%-kal alacsonyabbak lettek az eladások Európában, azt viszont nem magyarázzák, ahogy a kereslet egyértelműen a kisautók felé tolódott. A korábban egyértelmű piacvezető VW Golf-ból például 21%-kal kevesebb fogyott, mint tavaly – igaz, ez a közeledő modellváltás számlájára is írható – de a legnépszerűbb modellek listáján is az látszik, hogy a négyméteres kategória kezdi átvenni a főszerepet Európában.
Az első tízben már csak a Golf, a Ford Focus és a Skoda Octavia képviseli a nagyobb tömegmodelleket, a kisebbek közül pedig csak a Fiat Pandát találjuk itt.
A használt üzemanyag alapján csoportosítva a frissen regisztrált autókat az látszik, hogy egyre magasabb az elektromos és hibrid modellek aránya a hagyományos benzines és dízel-autókkal szemben. Tavaly 58% benzines, 34% dízeles és 6,6% részben vagy teljesen elektromos autót adtak el február hónapban, míg az idén 54% benzines, 31% dízel és 13% villanymotoros kelt el. A 135 ezer elektromos és hibrid modellből 59 ezer volt hagyományos, avagy öntöltő hibrid, bő 28 ezer konnektoros hibrid és több mint 38 ezer tisztán elektromos autó.
Az adatokat közlő JATO Dynamics elemzése szerint egyébként a komplikált szabályozás, és emiatt a szűkülő választék volt az eladások visszaesésének egyik fontos oka és – a járványügyi intézkedésektől függetlenül – egyelőre nem is nagyon látják, hogy mitől javulhatna a helyzet.