A lélegeztetőgép-gyártás világszerte az ipari szereplők egyik fontos feladata lett, köztük az autógyárak is igyekeznek megfelelni az elvárásoknak, különbözőképpen.
A spanyol Seat például a lehető legegyszerűbb megoldást választotta: gyakorlatilag egy kézi lélegeztetőballont gépesítettek egy ablaktörlő-motorból és néhány lemezalkatrészből összeállított eszközzel. Az OxyGEN-nek elnevezett, házon belül kidolgozott megoldás kifejezetten csúnya, viszont egyszerű, jól működik, az alkatrészek nagy része polcról levehető, és el lehet indítani a gyártást egy segédkeret-összeállító futószalagon.
Az amerikai Ford a GE Healthcare-rel összefogva egy kevésbé gyors utat választott. Az Airon nevű cég Model A-E nevű, áram nélkül, csupán légnyomással működtethető lélegeztetőgépét küldik gyártásba a cég egyik alkatrész-üzemében. A végeredmény kétségtelenül elegánsabb, ám sokkal lassabb: a gyártás április 20-a körül indulhat el, és április végéig 1500, május végéig 12 ezer, júliusra pedig 50 ezer ilyen, viszonylag egyszerű lélegeztetőgép készülhet el.
Közben állítólag a General Motors és a Ventec is dolgozik a probléma megoldásán – függetlenül a Trump elnökkel zajló szájkaratétól – így ott is elindulhat a gyártás egy-két héten belül.