Mindennél gyorsabb lehet ez az elektromos dragster
Egyértelműen jobban gyorsul az elektromos dragster a legdurvább benzinesnél is: míg a Top Fuel dragsterek jellemzően 8 tized alatt érik el a 160 km/h-t, ez a gép állítólag ugyanennyi idő alatt gyorsul 200-ra.
![](https://kep.index.hu/1/0/3242/32429/324298/32429815_4c6fcf0cedadb1d9f34e8dcc4c6b50e8_wm.jpg)
A Top EV Racing által épített gép azonban nem versenyre készült, hanem demonstrációs célokat szolgál. Az Ausztráliában alapított HyperPower Technology nevű vállalkozás új villanymotorját mutatják be a segítségével, amely 43 centi átmérőjű, 1340 lóerős, és viszonylag kis hosszának köszönhetően több is összeépíthető belőle.
A dragster építésénél is ez utóbbi lehetőséget alkalmazták: négy motort építettek be, amelyek így összesen 5360 lóerőt adnak le. Ez pedig elképesztő dinamikát eredményez, legalábbis az építők állítása szerint. A 440 km/h elérése 2,9 másodpercig tart, 530 km/h-ra pedig 3,7 másodperc alatt gyorsulhat a jármű. Ezen felül 612 km/h végsebességet, 7,3 g-s maximális gyorsulást és 6,2 g-s maximális lassulást ígérnek.
![](https://kep.index.hu/1/0/3242/32429/324298/32429857_9a0fd203b24d6e34156f933ad5bb6926_wm.jpg)
Amennyire tudni lehet, ezek egyelőre elméleti értékek, azt pedig, hogy a dragster hátuljában mi lakik, egy egyszerű fadoboz takarja el. A lényeg nyilván a lehetséges vásárlók meggyőzése lenne az új típusú villanymotor nagyszerűségéről, bár az az érzésünk, hogy ebből a szörnyetegből egy is túl erős bármiféle autó számára.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)