Nem lesz több Focus RS

2020.04.16. 17:00

Generációról-generációra terjedőben volt a pletyka, hogy a Ford nem készít több brutálisan erős változatot a Focusból, de ezúttal véglegesnek tűnik a búcsú. 

1-1156
Fotó: Tóth Zoltán / Totalcar

A korábbi pletykák még arról szóltak, hogy egy hátsó tengelyre rakott villanymotorral erősebb és környezetbarátabb is lehet az új RS, de úgy tűnik ezt a megoldást túl drágának vagy súlyosnak tartották a tervezők. A legújabb hírek szerint a Ford költségcsökkentési terveibe és a szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályokba egyszrűen nem fér bele egy egy közel 400 lóerős kompakt sportautó.

A Ford már a legelső generáció óta gyártott RS verziót a Focusból, akkor még kétliteres 215 lóerős turbómotort használtak az autóban. A második generációnál már 2,5 literes, öthengeres motort szereltek az RS-be, ami 305 lóerőt küldött továbbra is az első kerekekre. Az utolsó Focus RS 2,3 literes Ecoboost turbómotorja már 350 lóerős és összekerékhajtásos volt, az autóról készült tévéadást az alábbiakban nézheted meg.

A Focusból az ST változatok maradnak tehát a legerősebbek, az említett 2,3 literes Ecoboost turbómotor 280 lóerős változatával ezek sem éppen gyengék: 5,7 másodperc alatt érik el a 100 km/h-s sebességet - két tizeddel gyorsabban, mint a második generációs RS.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.