Az FCA-t eddig az Alfa Romeo Giulietta képviselte a túrakocsi-futamokon, de miután a típus gyártását leállítják, szükség volt egy másik, lehetőleg ütőképes gépre. Ez lehet az új Tipo TCR.
A Technodom, ahol a fejlesztést végezték gyári Fiat támogatással, 2018-ban már mutatott egy Tipo TCR-t, de azt, máig ismeretlen okból, végül nem vetették be. Ez az új változat viszont ahhoz képest gyökeresen áttervezett autó, bár azt nem tudni, hogy pontosan mit változtattak rajta.
A korábbi változatba a Giuliában alkalmazott 1,8 literes turbómotor került, és bár biztosat nem mondtak, valószínű, hogy ez a motor marad. Hogy a Tipo mégis ütőképes lehet, arról a TCR versenyek erőviszony-kiegyenlítő rendszere gondoskodik.
A Tipo viszonylag keskeny és magas felépítését egyébként jelentős szélesítések egyensúlyozzák a versenygépen, így az stabilitásban, kanyarsebességben aligha marad alul a konkurensekkel szemben.
Bár azt nem tudni, hogy egyáltalán lesz-e még az idén élő autóverseny bárhol, a Technodom terveiben a túrakocsi-szakág minden szintje szerepel. A TCR európa-bajnokság és az olasz nemzeti bajnokság mellett a WTCR egyes futamain is elindítanák a Tipo versenyváltozatát.