A Ford a jelenlegi Mustangból csinált először az egész világon kapható modellt, és az ötlet egész jól bevált: eddig bő ötvenezret adtak el a típusból csak Európában, alig öt év alatt. Ám a brit Autocar híre szerint kénytelenek változtatni az amúgy sikeresnek tűnő recepten.
A szigorodó szén-dioxid-kibocsátási normákat és a a költségcsökkentés kényszerét emlegetik a változások kapcsán: a következő Mustang, az S650 kódú modell ezek miatt tér majd el jelentősen a mostanitól.
Annak érdekében, hogy megtarthassák a V8-as motort, állítólag hibrid hajtást kap a következő generáció, méghozzá olyat, ahol a benzinmotor csak a hátsó kerekeket hajtja majd, két villanymotor pedig a két első keréken keresztül segít be a hajtásba. Ezzel a megoldással mindenütt piacon tartható a nyolchengeres változat, amely a Mustang karakterének egyik alapköve.
Az már a Ford költségcsökkentési törekvéseinek része, hogy a következő generációt állítólag a CD6 platformra építik, amely olyan óriások alapja, amilyen a Ford Explorer vagy a Lincoln Aviator. Nem egyértelmű, hogy mennyire tudják lekicsinyíteni ezt a platformot a Mustang számára, így elég valószínű, hogy ha változik a kupé mérete, akkor is inkább növekedni, mint csökkenni fog. A CD6-ra egyébként azért esett a választás, mert ez marad az egyetlen hosszmotoros, önhordó karosszériás platform.
Az Autocar becslése szerint az új Mustang kupé már 2022-re megérkezhet, és az elektromos, ötajtós Mach E-vel együtt várhatóan az európai Ford kínálat fontos alappillére marad.