Hétköznapi sportkocsit ígér a Lotus
Phil Popham, a Lotus vezérigazgatója beszélt a cég következő fejlesztéséről. A méregdrága, elektromos Evija után valami egész más érkezik: egy sokkal szélesebb kör számára elérhető sportautó, amely elegendő helyei kínál ahhoz, hogy a hétköznapokban is használható legyen.
A Lotus utoljára az 1990-es évek elején kínált ilyesmit. Bár a fronthajtású Excel csomagtartója és hátsó ülései csak nagy jóindulattal voltak használhatónak nevezhetők, legalább a beszálláshoz nem kellett lehetetlen tornamutatvány. Valami hasonlóra számíthatunk most is, már ami a használhatóságot illeti, bár valószínűbb, hogy ezúttal egy középmotoros típust fejlesztenek, mivel ilyenhez vannak műszaki alapjai a cégnek.
Bár Popham nem ment bele a részletekbe, annyit mondott, hogy az autó ára 55 ezer és 100 ezer font között lesz. Azaz az alapváltozattal a legdrágább Porsche Cayman és Boxster változatoknak állít ellenfelet a Lotus, a legdrágább változattal pedig az alapkivitelű 911-esnek.
A Lotus példányszámban persze nem is lenne képes versenyezni a Porschével, de valószínűleg arra számítanak, hogy az új alapmodellel ki tudják majd tölteni az évi 5000-es gyártókapacitást, amely a terveikben szerepel. A Lotus jelenleg úgy 1600 autó előállítására képes egy évben, így a gyárbővítés jelentős ugrást hozhat, mind a cég forgalmában, mind az elérhető nyereségben.