Két új modellt tervezett a Ferrari 2020-ra
A korábban jellemző évi egy új modellhez képest mostanság elég nagy a pörgés a Ferrarinál: tavaly bemutatták az F8 Tributo, az SF90 Stradale és a Roma típusokat, és az idén is érkezik két új gép.
A tervekről Enrico Galliera, a Ferrari kereskedelmi igazgatója beszélt, igaz, egyelőre a konkrétumokat mellőzve. Utalt rá, hogy eddig érintetlen piacokon is felbukkanhat a Ferrari, persze tiszteletben tartva a név hagyományai jelentette korlátokat, azaz csak sportos és luxuskivitelű autókat várhatunk.
A Purosangue, az első terepjárósabb fazonú gyári Ferrari nem lesz az új modellek között: azt 2022 előtt biztosan nem mutatják be. Tulajdonképp az sem biztos, hogy az idénre tervezett mindkét bemutatót megtartják még 2020-ban, mivel Galliera szerint a tervek még a járvány előtti időszakban készültek, és a két premiert már akkor is az év második felére tervezték.
Arra vonatkozóan, hogy milyen típusok várhatók, talán abból kiindulva érdemes találgatnunk, hogy a Ferrari a tavalyi újdonságok mindegyikét már meglevő alapokra építette: az F8 és az SF90 is a 488-asból keletkezett, néhány nagyobb átalakítással, a Roma pedig a Portofino elegánsabb formatervű változata. Így nem lenne meglepő, ha akár ezekből, akár a 812 Superfast és a GTC4 Lusso alapjául szolgáló V12-es műszaki alapokból készítene újabb variációkat a Ferrari. Ezen határok között is számos kihasználatlan lehetőség akad, a négyajtós, nyitott túrakocsitól a tágas csomagterű shooting brake-en keresztül az ultrakönnyű, pályanapokra épített rendszámos versenygépig - meglátjuk, hogy az idén mivel lepik meg a vásárlók és rajongók tömegét.