Megjött a legnagyobb Cadillac

2020.04.25. 06:56

A normál Escalade sem kicsi a maga 5,38 méterével, de az ESV változatot tovább nyújtották. Ez már 5,77 méter hosszú, a tengelytávja pedig 3,07-ről 3,41 re növekedett.

A General Motorsnál láthatóan igyekeztek, hogy a nyújtásból adódó arányváltozást valahogy kellemesebbé tegyék, így a hátsó ajtó valódi pereménél hátrébb helyeztek el egy feltűnő osztást az oldalablaksoron. Ez az autó azonban így is elég ormótlan látvány: sikerült elérni, hogy a fotókon is átjön, mennyire hatalmas, még a sima Escalade-hez képest is.

Egyébként stílusban nincs nagy eltérés: az ESV is kétféle dekorációval lesz kapható: fekete, és krómozott díszítésekkel. Az előbbivel talán kevésbé hat hivalkodónak, már ha el tudunk tekinteni attól, hogy az Escalade egy guruló ház hatását kelti több mint két méteres szélességével és közel ugyanakkora magasságával.

A műszaki alapokon nem változtattak, itt is a GMT 1XX alvázas platfomot alkalmazzák, amely a Chevrolet Tahoe/Suburban és a GMC Yukon modellekből lehet ismerős. Ahogy rövidebb testvére, az ESV is kétféle motorral lesz elérhető: 6,2 literes, 426 lóerős V8-assal, vagy az új, három literes, 277 lóerős soros hathengeres turbódízel motorral, amelyet több típusában is mostanság kezdett bevezetni a GM. Mindkét motorhoz a vállalat saját fejlesztésű, tízfokozatú automata váltóját kínálják.

A hosszú Escalade változat nem lesz olcsó: az alapmodell, hátsókerék-hajtással valamivel 80 ezer dollár felett indul, az összkerék-hajtású csúcsmodell ára pedig megközelíti a 93 ezer dollárt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.