Nagyobb Citroën érkezhet a C5 Aircross-nál
Vincent Cobée, aki nemrég vette át a Citroën vezetését, egy interjúban beszélt arról, hogy hogyan látja a márka helyzetét a gyorsan gyarapodó PSA vállalatcsoportban.
Korábban a Citroën a cég eladásainak több mint az egyharmadát, és forgalmazott márkái felét tette ki, de a DS kiválásával, az Opel átvételével, és a Fiat-Chrysler fúzió lehetőségével látszólag nehezebb helyzetbe került. Cobée szerint ez azonban önmagában nem akadályozza, hogy a márka sikeres legyen, ahogy a cégen belüli erőteljes szabványosítás sem. „Egy márka egyre inkább az élményekről, és nem a műszaki megoldásokról szól. Ez lehetővé teszik, hogy ugyanazokat az alapokat másképp használjuk fel, és ezzel megtartsuk az egyénisétünket.” - mondta.
Cobée szerint a Citroënt három értékre támaszkodva igyekeznek fejleszteni: ezek az innováció, az elérhetőség és a kényelem. De ezek közül is a klasszikus francia kényelem az, amelytől azt várják, hogy új vásárlókat hozzon.
Ezzel kapcsolatosan merült fel a kérdés, hogy a Citroën C6-osnak lehet-e utódja. Cobée szerint ez egy élő lehetőség, annak ellenére is, hogy a Peugeot 508 mellett a nemrég megjelent DS 9 révén már két nagy szedán is akad a franciák kínálatában. „Minden irányban keressük a fejlesztési lehetőségeket. Ma még a C5 Aircross a legnagyobb modellünk, de nincs okunk azt feltételezni, hogy ez mindig így lesz. Lehetséges, hogy a következő néhány évben készül a C5 Aircross-nál nagyobb Citroën is.” - mondta.
Ez ígéretnek persze még nem nevezhető, és nyilvánvaló, hogy ha valóban létrejön a fúzió a Fiat Chryslerrel, akkor az eddigi tervek egy részét is újragondolják majd. Cobée szavai viszont azt sejtetik, hogy a Citroënnél nem feltétlenül elégszenek meg az alárendelt szereppel, amelyet a márka mostanában a cégen belül játszik.