A Tesla közel egy éve küzd az igazáért. Szerintük egy korábbi alkalmazottjuk egy kínai startup autógyártónál használta a Tesla önvezető rendszerének forráskódját.
A megnevezett Tesla-alkalmazott Guangzhi Cao, aki mérnökként dolgozott a Teslánál és azzal vádolják, hogy letöltötte saját eszközére az önvezető rendszer forráskódját. Ráadásul mindezt az Apple Airdrop szolgáltatásával tette, amely azon kívül, hogy vezeték nélkül visz át adatokat Apple eszközök között, megnehezíti a nyomkövetést is, ami erősíti a kaliforniai vállalat gyanúját.
Persze, talán nem is lenne mindebből ügy, ha Cao a Tesla után nem a Xpengnél kötött volna ki, ami történetesen egy új, kizárólag villanyautókat gyártó, önvezető rendszerekben is erős cég. A Bloomberg riportja szerint a Tesla beperelte Caót, aki bevallotta, hogy letöltötte a forráskódot, de azt törölte, mielőtt a Xpenghez csatlakozott.
A Tesla azért is fogott gyanút, mert szerintük Caót ugyanaz a személy bérelhette fel a Xpengnél, mint akit 2018-ban letartóztattak ipari kémkedés vádjával. Az egykori Apple alkalmazottat is azzal vádolják, hogy üzleti titkokat csempészett át a Xpengnek. A kínai gyártó szerint a Tesla feltételezései spekulációkon és sztereotípiákon alapszanak és a legutóbbi vádjukkal túlmentek egy határon. Bármi is lesz az ügy vége, az biztos, hogy egy ilyen kémkedést manapság egyáltalán nem könnyű bizonyítani.
Ha mégis elvinné Caó a balhét, a későbbiekben senki sem fogja megtudni, hogy a közlejövő Xpeng autói nyomokban mennyi Teslát tartalmaznak. Persze, az autióiparban korábban is nagy volt a fluktuáció, de az ilyen, eredendően szellemi jellegű javakban nem egyszerű eldönteni, hogy mi számít ipari kémkedésnek és mi számít az egyes mérnök saját szerzeményének. A Xpeng autógyártóként az Alibaba támogatását élvezi, 2018-ban startoltak és tavalyi első évükben 16 ezer autót adtak el.