Eddig is akadtak széles körben elérhető szenzor-adatok, amelyeket az egyetemi és intézményi kutatók felhasználhattak. Ám a Ford által közzétett információ állítólag jóval változatosabb, és egyszerre több autóval készült, így a mesterséges intelligencia alaposabb tesztelésére ad módot.
Az önvezetés fejlesztésének egyik, kifejezetten drága hozzávalóját osztja meg a független kutatókkal a Ford: olyan adatokat, amelyeket kísérleti járműveik lézeres letapogatói és kamerái vettek fel, durván egy év alatt, Detroit különböző részein. Ráadásul az adatokhoz a domborzatot leíró háromdimenziós térképet is mellékelik, így a kutatók összehasonlíthatják a valóságot, és azt, amit az önvezető járművek látnak belőle.
Az adatok olyan szempontból is kivételesek, hogy egyszerre több, egymáshoz közel haladó autó felvételeit tartalmazzák. Ez a Ford szakemberei szerint olyan helyzetek vizsgálatát is lehetővé teszi, ahol az autók egymás közt kommunikálva kiegészíthetik egymás adatait.
Jelenleg számos önvezető fejlesztés zajlik párhuzamosan. Ám hasonlóan nagy mennyiségű, mindenféle napszakban és időjárási viszonyok között rögzített érzékelőadathoz általában csak az azt jelentős költséggel felvevő cégek fejlesztői férnek hozzá A független kutatók ugyanakkor csak néhány nyilvános adathalmazzal dolgozhattak eddig. A Ford lépése ezen a helyzeten javít, és mivel az adatok használatának egyik feltétele, hogy az azokból származó eredményeket közzétenni is csak ingyenesen lehet, a teljes kutatási terület sokat nyerhet vele.