A Lotus múltja tele van ízléses színű versenyautókkal – ezek közül választottak négyet a Classic Heritage nevű korlátozott sorozathoz.
A színek a márka egykori Formula 1-es versenyautóiról származnak, és érdekes módon nem csak aszerint válogattak a gyáriak, hogy milyen színekben lett igazán sikeres a Lotus istálló.
A legkorábbi színkombináció, a sötétkék-fehér nem is a gyári autókon szerepelt, hanem Rob Walker magáncsapatának Lotus 18-asán, amellyel Stirling Moss a márka első futamgyőzelmét szerezte. A vörös-fehér-arany már egy jóval későbbi autón, Graham Hill 1968-as Lotus 49B-jén bukkant fel, a leghíresebb színpárosítás, a fekete arany pedig Emerson Fittipaldi 1972-es Lotus 72D-jétől kezdve évtizedekig volt látható a Lotus autóin.
Érdekes kakukktojás a kék-fehér-vörös. ami igazán látványos, viszont a Lotus egyik legkevésbé jól sikerült versenygépének állít emléket. Az 1980-as Lotus 81 összesen 18 futamon indult, de egyetlen győzelmet sem hozott, csupán egy második és egy harmadik helyezésre volt jó. Érdekes, hogy a Lotus eredeti versenyszíne, a szintén elég látványos zöld alapon arany csíkos ugyanakkor nem szerepel a kínálatban.
A Classic Heritage sorozat egyébként a szériagyártású Elise Sport 220-ason alapszik, amelyben 1,8 literes, kompresszoros, 220 lóerős Toyota négyhengeres dolgozik, hatfokozatú kézi váltóval. A könnyű sportkocsi egyébként 4,2 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 233 km/h, és az alapára 46 250 angol font, ami a spéci festésektől egyébként nem változik. Ugyanakkor összesen 100 ilyen autó készül – így azon sem csodálkoznánk, ha holnap bejelentenék, hogy már mindnek van gazdája.