Az ügy nem is teljesen friss, de az amerikai biztosítók által támogatott IIHS csak a teszt megismétlése után közölte az eredmény: az aktuális Wrangler felborulhat egy kis átfedéses frontális ütközés során.
A Wrangler korábban jó minősítést kapott az IIHS-től, de ezt állítólag egy, a gyáriaktól kapott videó alapján ajánlották meg a típusnak. Ám egy ellenőrző tesztelés borulással végződött, amit először a Jeep felé jeleztek. A gyári szakemberek szerint az esetben része lehetett annak, hogy a teszt során vontatták az autót, így az IIHS megismételte azt, úgy, hogy a kerekei hajtották az autót, ám az eredmény nem változott.
A felvételek alapján a magas terepjáró épp attól borul fel, hogy a láthatóan igen merev utascella oldalra löki a felépítményt. Ahhoz pedig túl magas és keskeny az autó, ugyanakkor nem elég nehéz, hogy innen még a kerekeire érkezzen.
Ugyanakkor az utascella merevsége, illetve az utasokat helyettesítő bábúk jól ellenőrzött mozgása miatt a Wrangler így sem a leggyengébb minősítést kapta: a marginal szint gyenge közepest jelent az IIHS négyfokozatú osztályozási rendszerében.
Nehéz megítélni, hogy az IIHS tesztje mennyire reprezentálja pontosan a valóságot. Egy kicsit kevésbé merev tárggyal való ütközés valószínűleg már nem okozott volna borulást, ahogy egy nagyobb átfedéssel végzett törésteszten sem történt volna ilyesmi – mindenesetre jó, ha tisztában vagyunk vele, hogy egy ilyen keskeny, viszonylag magas súlypontú autó hajlamos a borulásra, és ezen semmiféle biztonsági elektronika nem segíthet.