Az már nem kérdés, hogy hónapokon belül bemutatják a csúcsmodell következő változatát, az viszont nem egyértelmű, hogy modellfrissítésre, vagy modellváltásra számítsunk-e.
A Mercedes a járvány utáni újrainduláshoz készített motivációs videójában helyezte el az új S osztály egy álcázott prototípusát: maga Ola Kallenius, a Daimler vezérigazgatója jelenti be, hogy hónapokon belül bemutatják az autót. Álcázást itt csak az övvonal alatt alkalmaztak, és ami kilátszik – a tető, illetve a motorház egy része – az alapján elég szoros a rokonság a jelenleg kapható modellel.
Ugyanakkor a Cochespias kémfotóiról, amelyeken minimális álcázással látható az autó, az derül ki, hogy az autó eleje és hátulja elég alaposan átalakul. Úgy néz ki, a Mercedes is beszáll a hűtőrács-növesztési versenybe, amelyet a BMW X7-es indított, hátul pedig a CLS-ről ismert, felfelé szélesedő trapéz-fényszórók egy változata köszön vissza, teljesen megváltoztatva a luxusszedán hátulnézetének képét.
Abból, amit eddig tudunk, valószínűbb, hogy egy jó alapos frissítésre számíthatunk – már csak azért is, mert a 2013 óta gyártott S osztályhoz eddig érdemben nem nyúltak hozzá – bár ez azt sejteti, hogy ez a generáció kifejezetten hosszú életű lesz. A legutóbbi két S osztály 8 illetve 9 évig volt piacon, a jelenlegi pedig már a hetedik évét tapossa. Így szinte biztos, hogy a Mercedes eltér az eddigi gyakorlattól: vagy a jelenlegi W222 lesz a legrövidebb életciklusú Mercedes S osztály, vagy egy komolyabb frissítéssel tovább húzhatja, mint bármelyik elődje.