Jól haladnak a Ford-VW tárgyalások
Durván két éve tárgyal egymással a VW és a Ford egy meglehetősen nagyszabású együttműködésről, amely közös haszonjármű-gyártást, robotpilóta-fejlesztést és európai villanyautó-előállítást is tartalmaz. Ám épp a közös tervek sokfélesége miatt a megállapodás véglegesítése még hátra van.
A legújabb hírek szerint azonban nem lassult le jelentősen a közös munka még a koronavírus-veszély kapcsán sem, így a megállapodás végleges formáját talán már a második negyedév során aláírhatják a két nagyvállalat vezetői.
Az már korábban kiderült, hogy mely területeken osztaná meg fejlesztési költségeit a Ford és a VW csoport. Rövid távon a legfontosabb lépésük a haszonjárművek és pickupok közös alapra helyezése: a VW Caddy-ből készülhet egy változat a Ford számára, míg a nagyobb Transit-Tourneo modellek a VW Transporter család utódainak szolgálhatnak alapul. Szintén közös alapokra kerülhet a Ford Ranger és a VW Amarok. Az első közös termék már 2022-re várható, és az évtized közepéig összeállhat a közösen fejlesztett paletta.
Ezen felül a Ford legalább egy európai elektromos modellt építene a VW MEB platformjára, a két cég pedig összevonja önvezetés-fejlesztő részlegeit. Ez utóbbi elég komoly műveletnek tűnik: a Fordhoz tartozó Argo AI megkapja az Audi teljes önvezetéssel foglalkozó részlegét, és további egymilliárd dollárt, cserébe a továbbiakban a VW csoport is megkapja az itt fejlesztett önvezető megoldásokat.