I-Pace eTrophy volt a neve a Jaguar villanyautós márkakupájának, amelyet a Formula-E versenyhétvégék betétfutamaként indítottak el két szezonnal ezelőtt.
A sorozat, bár a futamok nem voltak unalmasak, nem teljesedett ki igazán: soha nem telt meg a rajtrács, ami egyesek szerint a versenyautók magas árának volt köszönhető. Mások egyszerűen annak tudták be, hogy a SUV-versenyzés és a márkakupa-jelleg tartotta távol a potenciális résztvevőket.
A Jaguar szerint a sorozat rövid pályafutása alatt is elérte néhány, korábban kitűzött célját. Ilyen például, hogy a versenytapasztalatok alapján javítottak az I-Pace hatékonyságán. Egy frissítéssel, amely változtatott a hűtő-lamellák, az összkerék-hajtás és az akkumulátor vezérlőprogramján, 20 km-es hatótávnövekedést értek el – ennek a kidolgozásakor állítólag a versenyzéssel gyűjtött adatokra támaszkodtak.
A britek ezzel persze nem adják fel teljesen elektromos versenyprogramjukat: a Formula-E csapatot megtartják.