A Panda név hagyományaihoz híven sok tekintetben kivételesen egyszerű modell várható. Olivier François, a Fiat márka marketing-igazgatója beszélt a 2022-re várható újdonságról, amely az 500-assal ellentétben az olcsó modellek közé tartozik majd.
Az alacsony árat például úgy igyekeznek elérni, hogy nagyon kevés színben lesz kapható az autó, és hogy mégse érezzék ezt túl komoly korlátozásnak a vásárlók, cserélhető betétekkel teszik majd személyre szabhatóvá a karosszéria megjelenését. François szerint a típus az új, drága, elektromos 500-as szöges ellentéte lesz: egy lecsupaszított modellre számíthatunk, igen kedvező áron.
Az autó műszaki megoldásairól ugyanakkor hallgat a marketing-vezető. Egyes értesülések szerint ez lehet az első modell, amelyet már a Peugeot csoport CMP platformjára építhetnek, akár az Opel Corsát vagy a Peugeot 208-ast. A Fiat-Chrysler vezetők korábbi nyilatkozataiból sejthető az is, hogy az új Panda méretben is hasonló lesz a testvérmodellekhez, úgy egy számmal nagyobb a jelenleginél, mivel 4 méter alatti, olcsó kisautót Európában már nemigen éri meg forgalmazni. Végeredményben hasonló autó várható, mint a tavaly bemutatott Centoventi tanulmány, bár a szériamodell valószínűleg nem csak villamos hajtással lesz kapható.
A közös műszaki megoldásokról François persze nem tehetett említést, és valószínű, hogy nem is beszélhet mindaddig, amíg le nem zárulnak a Fiat-Chrysler és a Peugeot csoport közti egyesülési tárgyalások. Ám a CMP műszaki alapként jó választás lenne a Fiat Panda számára: egyrészt kifejezetten olcsón gyártható, másrészt van belőle elektromos változat.