Amikor három évvel ezelőtt megjelent, kollektívan leborultunk az Hyundai i30N előtt. Bár messze nem volt a kategória leggyorsabbja, a Honda Civic Type-R és a Renault Mégane RS is komolyabb köridőket mutatott, mégis szerettük a szórakoztató, játékos karakterét. Most a Hyundai bővíti az sportos N divíziót, ráadásul lefelé: az i20-ból építenek egy N változatot.
Állítólag hónapokon belül láthatjuk a végleges változatot, de a Nürburgringen elkapott tesztpéldány még elég alaposan álcázott. Az viszont látszik, hogy olyan drámai változás nem várható a kasznin, mint például a Toyota Yaris GR-en, inkább a kategóriában kötelező sportos elemekre lehet számítani: nagy felni, hetyke hátsó szárny, diffúzor, és persze a hűtőket jobban levegőztetni képes lökhárító.
Az már biztosnak tűnik, hogy az 1,6 literes, négyhengeres motor, valamivel 200 lóerő feletti teljesítő változata kerül az autóba. Ezzel a Ford Fiesta ST és a Volkswagen Polo GTI mellé kerül az i20N, és bár a menetteljesítmények nem ismertek, ha Hyundai tartani akarja a lépést a riválisokkal, kicsivel hat másodperc feletti gyorsulásra számíthatunk.
A lényeg persze mégsem ez, hanem, hogy vajon megtartják-e a játékos karaktert, ami az eggyel feljebb játszó i30N-t is annyira szórakoztatóvá tette. Mindenesetre a videón jól hallani, hogy az egyre szigorodó normák ellenére még valamennyire a kipufogó hangját is sikerült sportosra venni. Az autóról korábban adott ki a gyár kémfotókat, ezen a linken elérhetőek a téli teszt felvételei.