Nyilvánosságra hozta a márciussal zárult japán üzleti év eredményeit a Nissan. Elég komoly a baj, ezt jelzi a 671 milliárd jenes, azaz átszámítva 6,2 milliárd dolláros nettó veszteség. A válaszlépés persze jelentős spórolás: 300 milliárd jen működési költséget szeretnének lefaragni éves szinten.
A legelső lépések között lesz a Barcelonában működő üzem bezárása. Itt jelenleg csak a Navara pickup és az e-NV200 villanyfurgon készül, az előbbit Dél-Afrikából importálják a jövőben, az utóbbit pedig a Renault Mauberge-i gyárában tervezik tovább készíteni. A gyárbezárás állítólag bő 1 milliárd euróba kerül majd – a spanyol kormányzat szerint a bezárás többe lesz, mint ha megtartották volna, ami legfeljebb rövid távon lehet igaz – viszont hozzájárul a felesleges gyártókapacitás leépítéséhez.
A Nissan konkrét terveiről nem tudtunk meg sokkal többet a bejelentésből, mint ami eddig is ismert volt. Négy éven belül a típusok számának 69-ről 55-re mérséklésével, a gyártókapacitás 20%-os csökkentésével, illetve a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetségen belüli észszerűbb feladatmegosztással és erősebb szabványosítással tervezik újra jövedelmezővé tenni a vállalatot.
Úgy néz ki, a másik európai Nissan gyár, a Nagy-Britanniában működő sunderlandi üzem bezárása egyelőre nem került szóba, és a korábbi várakozásokhoz képest a márka európai kínálatcsökkentéséről sem esett szó. Emellett egyelőre a Datsun márka megszüntetését sem jelentették be, bár sokan ezt is a mai naptól várták.
A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség terveit ezen a héten hozzák nyilvánosságra: a Renault holnap délelőtt tart sajtótájékoztatót saját válságtervével kapcsolatban, így akkor további bejelentések várhatók.