Egyszerűbb és korszerűbb lesz a Mini Countryman
A Mini tervezőinek nincsen irigylésre méltó dolguk: néhány évente úgy kell valami újat rajzolniuk, hogy közben meg kell tartani a márkára jellemző stílusjegyeket.
Most például frissíteni kellett a Countryman típust, és úgy néz ki, ezúttal az egyszerűsítésben találták meg a megoldást. Így a hűtőrács minden változatáról eltűnik a patkóforma betét de az első és a hátsó lökhárító is letisztultabb hatást kelt a frissítés után. Ezeken felül a legszembetűnőbb újdonság kívül a brit zászlós hátsó lámpapár, ami a kisebb Minikről már ismerős poén, belül pedig a kormány mögötti műszeregység, amelyet szokatlan formájú, lekerekített végű LCD panelre cseréltek.
Műszaki szempontból keveset változik a Countryman, és a változások nagy része sem látványos. Európában hétféle motorral kínálják a felújított típust. 102 vagy 136 lóerős 1,5 literes háromhengeres kerül az alap-benzinesekbe, a Cooper S-be pedig 178 lóerős kétliteres négyhengeres motort építenek. Dízelmotorból is háromféle készül, 116, 150 és 190 lóerővel. A legerősebb kivitelnek jelenleg a hibrid Cooper SE Countryman ígérkezik, amelyben egy 136 lóerős háromhengeres benzines turbómotor és egy 88 lóerős villanymotor hoz össze 224 lóerő összteljesítményt, és 61 km-es tisztán elektromos hatótávolságot. Továbbra is lesz JCW kivitel 300 lóerő feletti teljesítménnyel, de ennek az európai forgalmazásáról egyelőre nem hallani.
A piaci bevezetéssel és az árakkal kapcsolatban egyelőre keveset tudunk: a legvalószínűbb, hogy a felújított Countryman az ősz folyamán érkezik.