Rögtön kétféle Hilux változatot mutatott be a Toyota, de az közös mindkettőben, hogy új orrkialakítással próbálják jellegzetesebbé tenni.
A polgáribb változatokon karvastagságú, nagyjából hatszög-formájú hűtőrácsot alkalmaznak, változattól függően krómszínben vagy nyers műanyagszürkében, ám lesznek sportosabb kivitelek is, alul nyitott, fényezetlen hűtőrács-kerettel és sárvédő-rátétekkel. Egy biztos: az a vád, hogy ne lenne elég feltűnő, sokkal nehezebben áll majd meg a Hilux-szal szemben, mint eddig bármikor.
Maga a felépítmény egyébként nem változott érdemben, a Toyota a 2015 óta gyártott nyolcadik generációs Hilux alapjaira építkezik továbbra is, de az új frontkialakítás mellett akad más újdonság is. A 2,8 literes négyhengeres turbódízel motorból készült egy új változat – a jól ismert 2,4 literes, 150 lóerős mellé – amelynek a teljesítményét 204 lóerőre, a maximális forgatónyomatékát 500 Nm-re növelték.
Ezzel a Hilux is beszáll a teljesítmény-versenybe, amit a Ford indított a Ranger Raptorral: a körbeműanyagozott változat ráadásul látványnak sem kevésbé agresszív. A dinamika persze nem hasonlítható a sportkocsikéhoz, de a kerek 10 másdoperces gyorsulási idő százra ebben a kategóriában nem rossz érték, ahogy a 7,8 l/100 km-es átlagfogyasztás sem.
Az autó fedélzeti elektronikáját is korszerűbbre cserélik: az új Hiluxban már 8 hüvelykes képátlójú érintőképernyő és a Apple Carplay, illetve Android Auto kompatibilis szoftver található.
A gyáriak szerint sokat javult a kormánymű és a futómű is a frissítés során elvégzett áthangolással: állítólag kényelmesebb lett épített úton, ugyanakkor terepjárásra is alkalmasabb. Ennek érdekében változtattak a lengéscsillapítók beállításain, és a hátsó laprugókat is áttervezték.
Úgy hallani, a Hilux egyike azon kevés típusoknak, amely Európa keleti felén jelenik meg előbb: itt már júliusra várható a megjelenése, míg Nyugat-Európába csak októberben kezdik el szállítani.