Régi sláger a Skoda kínálatában az Octavia terepjárósabb fazonú változata. Az új Scout keveset változtat a bevált recepten: az emelt futóműhöz és az autó alján körbefutó műanyag dekorációhoz nagy motorok, és ezzel együtt várhatóan viszonylag magas ár társul majd.
Bár a futóművön másfél centit emeltek, az új Octavia Scout esetében a terepjárós karakter mégsem tűnik túl erőteljesnek. A sárvédőívek fekete kerete és ennek a küszöbök, illetve a lökhárítók alján futó folytatása egészen visszafogottnak hat, különösen a minimum 18-as alufelnik és a rájuk szerelt alacsony profilú gumiabroncsok mellett. Ezúttal már az összkerék-hajtás sem az alapfelszereltség része, egyes változatok elsőkerék-hajtással is elérhetők lesznek.
A motorválaszték csupa ismerősből áll, az érdekessége inkább az, amit nem tartalmaz. Az alapkivitel ezres háromhengeres benzinmotorját kihagyták a kínálatból, amely így az 1,5 literes 150 lóerős négyhengeres turbómotorral indul, ezen felül még a kétliteres, 190 lóerős benzines választható, illetve a 2 literes, dupla redukciós katalizátoros turbódízel 115, 150 vagy 200 lóerővel. A Skoda külön kiemeli, hogy a dízelmotoros, összkerék-hajtású csúcsváltozat akár két tonnás utánfutót is vontathat.
A Scout európai forgalmazását az őszre ígérik, de néhány, most még hiányzó adatot már július elején nyilvánosságra hoznak majd. Várhatóan akkor derül ki az is, hogy az Octaviának ez a változata mekkora felárral érkezik.