Ilyen az új Seat Ateca
Az Ateca volt a Seat szabadidő-autói közül az első, és mostanra elérkezett a modellciklusa közepéhez, amely ezúttal is egy kisebb átdolgozással jár. Az autó külsején a legfeltűnőbb újdonság az új arculathoz igazított hűtőmaszk, de a típust műszaki szempontból is korszerűsítették.
A formai változtatások elsősorban azt célozzák, hogy az Ateca is jól passzoljon a Tarracóval és a Leónnal már bevezetett új márkaarculathoz. A korábbi trapéz-hűtőrácsot ezért most hatszögletűre cserélik, vastagabb krómkerettel, és alakítottak az első és a hátsó lökhárítók nyílásain is, amelyek lekerekítettebbek lettek.
Belül elsősorban a felújított műszerfal lesz feltűnő: ez nagyobb központi kijelzőt kapott, a műszeregység helyére pedig egy 10,25 hüvelykes LCD panelt építenek be. Ami a szoftvert illeti, az új hangfelismerő rendszert kapott, emellett Apple Caplay és Android Auto kompatibils, és folyamatos internet-kapcsolatot képes biztosítani.
Ezen felül a VW csoport legújabb szabvány-motorjait kapja meg az Ateca. Benzinmotorból ezres, háromhengeres, 110 lóerős, 1,5 literes, négyhengeres, 150 lóerős és 2 literes, szintén négyhengeres, 190 lóerős közül lehet majd választani. Dízelből már csak a kétliteres maradt meg, ebből kapható 115 és 150 lóerős változat. Bár a motorok egyértelműen ismerősek a VW és a Skoda frissebb modelljeiből, az Atecába épített változatok közt egyelőre nincsen enyhe hibrid kivitel.