A Garrett tavaly ősszel mutatta be az E-Turbo nevű, integrált villanymotoros turbófeltöltőjét, és bár az AMG nem nevezi így, kísértetiesen hasonló, Garrett feliratos feltöltővel készül felszerelni a motorjait, amivel eltüntethető a turbófeltöltő késedelme.
A Mercedes tuningrészlege az 53 AMG modellekben használt először hasonló megoldást, de a soros hathengeres motoron még különálló elektromos kompresszor segített hamarabb felpörgetni a turbó járókerekét. Ennél a Garrett-féle megoldás egyértelműen egyszerűbb, és valószínűleg hatékonyabb is.
Az új villanymotoros turbót az AMG kétliteres négyhengeres, illetve négyliteres V8-as motorjain tervezi bevetni, amelyek a maguk kategóriájában eddig is a legerősebbek közé tartoztak – különösen a kétliteres 421 lóerős változata – viszont az új megoldással sokat javulhat a gázreakciójuk, és az alacsony fordulatszám mellett jelentkező forgatónyomatékuk is.