EU-s vizsgálat indult a Fiat-PSA fúzió miatt

2020.06.19. 12:15

Ahogy korábban is hallani lehetett, az EU versenyjogi szakemberei elsősorban attól tartanak, hogy a haszonjármű-piacon válik majd túl erőssé a Fiat Chryslerből és a PSA csoportból összeálló óriásvállalat.

ducatojumperboxer

„Sok országban már most is vagy a PSA, vagy az FCA a piacvezető a könnyű haszonjárművek piacán, és az egyesülésekkel tovább csökkenne a vetélytársak száma.” - fogalmazta meg az EU aggályait Margarethe Vestager, az EU versenyjogi biztosa. Szerinte ezzel sérülhet a piaci verseny tizennégy tagállamban, de az ügy a politikus szerint alaposabb vizsgálatot igényel, ezért bejelentette azt is, hogy október 22-éig hozza meg a döntését az ügyben.

A Fiat és a PSA márka haszonjármű-kínálata korábban egyébként közel azonos volt, és még mindig akad egy közös modell, amelyet a Fiat Ducatóként, a Citroën Jumperként, a Peugeot pedig Boxerként kínál. Ugyanakkor a Fiat, illetve a PSA-hoz tartozó Opel is együttműködik a Renault-val: az előbbi a Renault Trafic testvérmodelljét kínálja Fiat Talento néven, az utóbbi pedig a Renault Masterrel azonos Opel Movanót.

A Fiat-PSA fúzióval, illetve a szintén most formálódó VW-Ford együttműködéssel így négy jelentősebb szereplő maradna az európai haszonjármű-piacon – másik kettő a Renault és Mercedes.

Az persze elég nehezen képzelhető el, hogy a Fiat-PSA fúzió lehetőségét a felek hagynák elúszni csak az európai haszonjármű-piac kapcsán felmerülő aggályok miatt. Az sem lehetetlen, hogy inkább megszabadulnak egy-két, akár üzletileg sikeres típustól annak érdekében, hogy az EU versenyjogi hatóságától megszerezzék az egyesüléshez az engedélyt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.