Érdekesebbé teszik a legnépszerűbb Volkswagent
A Tiguan messze a legkeresettebb Volkswagen a tavalyi eladási adatok alapján: 910 ezer fogyott belőle, jóval több, mint Polóból vagy Golfból. Pedig nem mai darab már, 2016 óta van piacon. Nyilván ezért is döntöttek a felújítása mellett, és bár láthatóan óvatosan nyúltak hozzá, a frissítés ezúttal határozottan jót tett.
Igazán látványosan az orr-rész változik meg: az eddigi, nagyon egyszerű, már-már fantáziátlan, párhuzamosokból álló hűtőmaszkot a Golféhoz hasonló, a szélén elvékonyodó fényszórók és nagyobb kiterjedésű hűtőrács váltja. Azt azért túlzás lenne állítani, hogy az átdolgozás feltűnő, de mindenképp mozgalmasabb, mint eddig volt. Más szögekből kevésbé látványos a felújítás, hátul néhány dekoráció, és a lámpák belseje változott.
A formai igazításokat általános korszerűsítés kíséri. A legfeltűnőbben a fedélzeti elektronika változik: sokkal kevesebb lesz a gomb, és több az érintésérzékeny felület. Az érintőképernyő mellett a klímaberendezés kezelőpaneljét és a kormányon kialakított kapcsolók egy részét is ilyen megoldásra cserélik. Nem egyértelmű, hogy ez előrelépés – az érintőgombokat muszáj nézni használat közben – de a VW is követi a divatot ezen a téren. További újdonság, hogy a fedélzeti számítógép most már folyamatos internet-kapcsolatot kaphat a beépített virtuális SIM-kártyának köszönhetően.
Továbbfejlesztették a Tiguan vezetéstámogató rendszerét is: a Travel Assist már 30 és 210 km/h között működik, gyorsít, fékez és kormányoz, feltéve, hogy valaki azért fogja a kormánykereket. Ezt egyébként már a kormányba épített, az érintőképernyőkhöz hasonló elven működő szenzor figyeli, így a madzagra lógatott kólásdobozzal már nem lehet átverni.
A motorkínálatban nincs sok újdonság, a benzines változatokba továbbra is 1,5 és 2 literes négyhengeres turbómotorok kerülnek 130 és 230 lóerő közti teljesítménnyel, a dízelek pedig mind kétliteres, dupla redukciós katalizátoros motorok, 150 és 200 lóerő közötti teljesítménnyel. Új viszont az E-hybrid változat, amelybe a VW csoport jól ismert konnektoros hibrid hajtásrendszerének erősebbik változata kerül. Ez 245 lóerő összteljesítményt kínál, és 13 kWh-s Li-ion akkumulátort, amivel 50 km-es tisztán elektromos hatótáv érhető el. Emellett készül R változat is a Tiguanból, 320 lóerős kétliteres turbómotorral.
A Tiguan felújított változata még a nyár folyamán megérkezik a világ VW kereskedéseibe, míg a hibrid és a sportos R változat az év vége felé érkezik.