Letisztultabb és kényelmesebb csúcs-Lexus jön

2020.07.07. 10:44

A korábbi LS-ekhez képest a jelenlegi modell a bemutatása idején tényleg szupermodern, progresszív járműnek tűnt, amely minden hagyománnyal szakított. Ám bő három év alatt kiderült, hogy min lehetne javítani, illetve mit érdemes korszerűsíteni.

A felfrissített modell külsőre nem változott sokat. Elsősorban az első lámpák belső részének átalakítása tűnhet fel: a horog alakú LED-sáv feljebb került, egységesebb fényszóró-formát alkotva. Ezen felül igazítottak a két oldalsó légbeömlő formáján is. Az összhatás talán valamivel fegyelmezettebb, mint eddig, de az autó karaktere így sem változott sokat.

Nagyobb hangsúlyt kaptak a felújítás során a működés közben észlelhető fejlesztések. Állítólag sikerült javítani az autó menetkényelmén, részint a futómű áthangolásával, részint a motortartók és a kanyarstabilizátorok áttervezésével, de még az ülések is puhább szivacsbetéteket és mélyebb steppelést kaptak, így kényelmesebb elhelyezkedni bennük.

Bár a korábbi pletykákban szereplő V8-as változatnak egyelőre nincs nyoma, a meglevő hajtásláncokon fejlesztettek. Bár adatokat egyelőre nem közöltek, a biturbó V6-os állítólag jobban húz alacsony fordulatszám mellett, az 500h hibrid rendszerében az elektromos rész pedig gyakrabban segít gyorsítani az autót, így ennek a változatnak is javul a dinamikája.

A legfontosabb újdonságnak azonban az új fedélzeti számítógép-rendszer tűnik. Új a szórakoztató és információs rendszer is, amely nagyobb érintőképernyőn keresztül érhető el, ahogy a Lexus Teammate nevű vezetéstámogató rendszer is itt bukkan fel először. Ez tartalmaz teljesen automata parkolóasszisztenst, valamint sávtartó és távolságtartó funkciókat. A Teammate ráadásul már távolról is frissíthető, így később további funkciókkal bővülhetnek a lehetőségei.

A megújult Lexus LS először Japánban lesz elérhető 2020 vége felé, a többi nemzetközi piacon pedig 2021 első felében várható a megjelenése.