Kezd magához térni az európai autópiac
Az európai autógyártókat képviselő ACEA közzétette a júniusi piaci eredményeket. Az Európai Unió, Nagy-Britannia és az EFTA országok területén ezek szerint 1,13 millió új autó került forgalomba, ami az előző évhez képest 24%-os visszaesést jelent ugyan, viszont az áprilisi 78%-os és a májusi 57%-os csökkenéshez képest egyértelműen jó eredmény.
Márkák szerint lebontva egyedül a Porsche és a Volvo forgalomba helyezések haladták meg az idén júniusban a 2019-es számokat, az előbbi 7,5, az utóbbi 0,2%-kal. Ebben a helyzetben azonban már a kisebb visszaesés is jó eredménynek számít: a Mercedes 12, a Skoda 13, a Renault 15, a Peugeot 17 vagy a Dacia 18%-os csökkenése például határozottan erős eredmény, ugyanakkor a Volkswagen és a Nissan 30, a Land Rover 35, az Opel 45 és a Jaguar 58%-kal csökkenő regisztrációi már azt jelzik, hogy ezek a márkák bőven átlag alatt teljesítettek.
A forgalomba helyezési adatok egyébként szabályos V alakot mutatnak – az igazi kérdés az, hogy a görbe később hogyan alakul majd. Az ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy az autóértékesítés még az idén visszaáll az előző években megszokott szintre. Egyes gazdasági ágazatok – például a turizmus, a vendéglátás vagy az utasszállítás – tartós visszaesése várhatóan az autópiaci keresletben is megjelenik majd.