Miközben néhányan bősz lapátolással ássák a benzinmotor sírját, Észak-Amerikában épp a csúcspontjához közeledik az izomautó-újhullám. A Dodge után most a Ford is készített egy 800 lóerő feletti modellt: a Shelby Mustang GT500 új Signature Edition – vagy röviden SE – a kompresszor módosítása révén lett még erősebb.
Nem mintha a sima GT500 760 lóereje nem lenne sokkal több, mint elegendő bármilyen célra. Ám a számháború az számháború, és a Dodge Hellcat Redline motorja 808 lóerőt kínál. Így valószínűleg a Shelby mérnökeinek is azt a feladatot adták, hogy érjék el, vagy haladják meg ezt a teljesítményt. Ennek érdekében átdolgozták a mechanikus kompresszor orsóit, amely így valamivel nagyobb töltőnyomást szolgáltat. Emellett nagyobb töltőlevegő-hűtőt is alkalmaznak, tovább javítva ezzel az 5,2 literes V8-asba juttathtatő levegő mennyiségét. Pontosabb adatokat egyelőre nem mondtak, így azt sem, hogy a 800 lóerő feletti teljesítmény pontosan mennyi, csak az biztos, hogy az eléréséhez prémium-benzin kell, 93 AKI-s, ami az európai 98-as oktánszámúnak felel meg.
Az erősebb motor mellé jár még néhány egyéb fejlesztés: 13 kilogrammal könnyebb karbonszálas motorháztető, keményebbre hangolt futómű nagyobb merevségű rugókkal és vastagabb kanyarstabilizátorokkal, kovácsolt alumínium felnik, és nagyobb tapadású Michelin Pilot Sport 4S vagy Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok, a felhasználástól függően. Emellett kívánságra a hátsó ülések helyett merevítéseket szerelnek a karosszériába, és sárvédőszélesítéseket, illetve versenycsíkozást is kínálnak ehhez a változathoz.
Az egyetlen 800 lóerő feletti gyári Mustang változatból nem készül sok: évi 100 példányt terveznek elkészíteni, amelyek 29 995 dollárral kerülnek majd többe, mint a többi GT500, így valószínűleg hamar elfogynak majd az elérhető példányok.