A Magyar Közút kedden arról írt, hogy kilenc újabb ütközéscsillapító elemet szereztek be a gyorsforgalmi utakon dolgozó munkatársaik védelme érdekében. Mi sem bizonyítja jobban ezek szükségességét, hogy ma jó eséllyel életet mentett egy régebbi energiaelnyelő moduljuk - írták sajtóközleményükben.
A baleset ma reggel, az M0-s Dunakeszi mérnökségének szakaszán történt. A Megyeri híd felé vezető oldalon burkolatjavítási munkálatok folytak, az ehhez kapcsolódó előírásoknak megfelelve számos előjelzést alkalmaztak a szakemberek. Ennek ellenére sem vette észre időben egy belső sávban haladó furgon az energiaelnyelő berendezést, amikor meg már észlelte, túl késő volt, nem tudott a külső sávba váltani, sem megállni - nagy sebességgel nekiütközött.
Személyi sérülés nem történt, az energiaelnyelő elem hibátlanul ellátta feladatát. Ennek ellenére a becsapódás miatt használhatatlanná vált, és a furgon is megsérült, de az mindenképp kiemelendő, hogy még baromi olcsón megúszta a történteket, és sokkal rosszabbul is járhatott volna.
Ezek a berendezések egyébként 60-80 km/óra sebességű becsapódások esetén tudnak a leghatékonyabbak lenni, ilyenkor nem csak az utasoknak, hanem a járműnek is jó esélye van szinte sértetlenül megúszni az ütközést. Erre tökéletes példa az az egy hónapos incidens, aminek egy Renault, illetve tulajdonosa volt a főszereplője, aki az ütközés után simán elhajtott.